GIK

Alla inlägg under juli 2007

Av Evelina - 30 juli 2007 20:24

Idag är en goodie dag!


Har haft kvällsfika med the family. Massor med våfflor & färsk blåbärs-hallonsylt. Mums. Fick påslakan och glas utav de också. Perfekt. Fick även den glada nyheten att jag ska få en platt-tv till min lägenhet ;) wihoo. Jag älskar att få saker.

Av Evelina - 28 juli 2007 16:55

Sämsta sommarvädret på länge. Det har endast varit en varm dag denna sommar. En riktigt soldag som var varmt från morgon till kväll. Den dagen var i juni. Snart är vi i augusti och solen har fortfarande inte kommit hit. Har slutat att tro på att solen ska komma, istället ska jag åka till den. Om ca en månad åker jag & p. En sistaminuten så vart vi hamnar vet vi inte än. Men vi ska föröska att få platser till det lilla söta landet Malta. Ursött är det- och varmt! Yes så om en månad ligger jag och steker i värmen, snacka om att längta dit.


Av Evelina - 27 juli 2007 22:36

Natti natti!

Imorgon jobbar jag frukost vilket innebär att kl ringer 05.15

Så då var det dags att gå och lägga sig 22.37 en fredagskväll, herregud

Av Evelina - 27 juli 2007 12:19

Efter att blivit depremerad varje morgon med anledning av att jag inte alls vetat vad man ska ha för kläder på sig eftersom detta väder inte är någon självklarhet. Tänk om det kunde vara sol då vore livet mycket lättare iaf för mig. Då skulle jag bära olika klänningar, fina linnen och shorts. Men icke. Jag tröstshoppade lite igår, och jag gjorde några fynd som jag blev nöjd med. En urfin blå öppen tröja för endast 49:- ja det är som gratis. Förövrigt är nog inte rean min grej, ganska tråkigt och ganska mycket fula kläder.Men idag var det mycket roligare att ta på sig kläder! Wihoo.


Om några minuter ska jag och p åka till Tropikariet på Kolmården. Ska bli funny eftersom vi inte hann med det sist vi var där. Fast i försig så är spindlarna och de äckliga krypen inte ett dugg lockande.

Men jag ja, jag ska titta på hajarna ;)

Av Evelina - 25 juli 2007 11:45

Snart börjar jag jobba, och om mindre än en månad börjar jag skolan. Yeah. Lön var det idag med, kan ju inte bli bättre ;)


P & jag bestämmde oss för att ha movienight igår och så blev det. Började att se Harsh Times, och ja det var verkligen en konstig film. Två killar som glider om kring i en bil med deras fina kostymer. Arbetslösa är dom. Röka på gillade de också.Inget direkt att säga om den filmen. Kring midnatt var det dags för en liten skräckis. The hills have eyes 2. Den var läskig, jag hade en filt över ansiktet och så blundade jag. Och höll för mina öron. Tänk att det kan va så läskigt,haha..

Av Evelina - 24 juli 2007 11:14

Här handlas det nytt princip hela tiden, inte så mycket kvar att handla nu till lägenheten tänker man när man genast kommer på nått som är ett måste.

Pengarna bara flyger iväg, nästan för fort hinner knappt inte hålla i dom ;P

Men men det är sjukt roligt och det kommer bli bra.

Igår köpte jag en fotölj, en mini-mini "pall-sits" ( som ska finnas i hallen), väggskärm, stekpanna & kastrull och massor med andra stuffs. Så det enda som fattas i möbler nu är tvbänk och tvbord dock vet jag vilket jag vill ha, men de får inte hem det förens v.32

Next week får jag nyckeln till lägenheten så jag kan kolla tapeter & andra färger, vilket som blir bra. Det är så funny!


Nu ska jag åka hem till föräldrarna och baka bullar. Mumsi!

Av Evelina - 19 juli 2007 22:33

Ooh, idag har jag skrivit kontrakt till lägenheten. Var tänkt så att mina föräldrar skulle måla & tapetsera om, men så lyckades pappsen att fixa en målare som gör allt det ;) toppen! Så nästa vecka ska jag välja färg & tapet. Så mitt inflyttningsdatum blir senast den 1 september. Wihooo, kommer bli great.


 Idag har jag inhandlat lite nya stuffs eller måste-ha-saker som bestick, glas, durkslag, slicketpott m.m Och det bästa köpet av allt, den läckra sladdlösa dammsugaren från electrolux är min nu ;) Hatar egentligen alla dammsugare för dom är så fula och låter mycket men den här var den enda jag ville ha,hihi. Ett plus att det är 2 i 1 :) Gud vad rent det kommer vara!

Av Evelina - 18 juli 2007 22:17

Efter att ha tagit en titt på ikea, så insåg jag att de bara hade tråkiga och fula tallrikar och att dom flesta köper därifrån.Och jag vill absolut inte ha en servis-tallrikar-koppar som alla andra har. Jag har idag handlat från Höganäs Keramik, och jag vet att de kommer hålla länge eftersom de är ett toppenmärke.

Vita fyrkantiga tallrikar(6 st) blev det inkl assietter(6 st) & djupa tallrikar(4st). Med matchande tukosa muggar till(5st). Hur snyggt som helst kan jag lova, bild kommer upp vart efter. Men jag fick betala för det också. 1900:- Vill man ha det bästa får det kosta ;)


Imorgon ska jag & pappsen hämta soffan.Wihooo

Ovido - Quiz & Flashcards