GIK

Alla inlägg under augusti 2007

Av Evelina - 31 augusti 2007 15:49

I natt åker vi till Arlanda.

Kl 06.55 lyfter planet- till en solig plats, Mallorca- Magaluf


Ha en iskall vecka

Av Evelina - 29 augusti 2007 11:08

Nu har jag packat hela morgonen. Packat för tre helt olika saker. Väldigt jobbigt men ännu jobbigare när man ska packa allt på en gång.


Packning nr ett: Alla kläder och allt annat som ska med till lägenheten, som ska flyttas när jag kommit hem från resan. Och jag må då säga att det är inte lite kläder och annat, men arbetar man fort så går det fort!


Packning nr två: Inte lika mycket att packa som packning ett. Kläder som ska med till Magaluf en vecka, och tur att det bara är en vecka annars hade jag ju fått packa hela resväskan full. Var hos föräldrarna igår och hämta min resväska och jag hade förklarat för p att det var en stor väska. När han sedan ser vad jag kommer med utbrister han: Fan vilken stor resväska. Men det är bra för då slipper vi ha med oss två utan bara packar i en.


Packning nr tre: Imorgon åker jag med nya klassen till en liten mini by och ska stanna där över natten. Så det innebär även det att jag måste packa lite till det också.



Och när man packat allt detta är man riktigt duktig!

Av Evelina - 27 augusti 2007 21:43

Ledig varje måndag från skolan är jag. En otrolig lättnad att få slippa de där hemska sega timmarna på måndagen. Inte behöva vakna med den där känslan över att det är jobbigt att det att gå upp ur sängen och att man är helt slut efter helgens bravader. Tänk ni att jag slipper det tack vare att jag är ledig. Kanske ni anser då att jag istället får uppleva den känslan på tisdagen i stället men icke sa nicke. Det har jag måndagarna till, att förbereda mitt mentala och hinna stressa ner totalt. Det är så bra, ja det är ta mig fasiken underbart. Ett hurra för det tack!



Denna måndag gick till att umgås med mammsen en liten stund. Sen på eftermiddagen träffade jag Pernilla och lilla söta Lea. Helt ubersöt unge som man bara vill titta på hela tiden. En fika på fräcka blev det för våran del. Sedan blev det minishopping men för mycket pengar. En present till p har jag köpt, och jag hoppas den blir perfekt för den är så fin. Ni får veta i efterhand vad han fick ;) Jag kom helt plötsligt på att ja jag kanske borde köpa mig en ny mp3, min andra är ju faktikst trasig och jag visste att jag hade skymtat nått fint inne på expert. Javisst en liten mini Zen stone- Creative i färgen röd blev perfekt. Så imorgon ska jag prova den på min powerwalk och se vad den går för... kvällsmiddag hemma hos j & s blev det med, bakad potatis m. räkröra. Yummie!


Ciao

Av Evelina - 26 augusti 2007 06:15

Jag och stinis bokade biljetter igår till vår älskade larsa.. Winnerbäck Kommer säkerligen vara lika bra som sist när vi såg han ;)

Åkte på kräftskiva igår eller jag vill nog snarar beskriva det som en vanlig fest då vi åt kräftor passar mycket bättre. Inga kräfthattar eller lycktor, rättare inget som fick än att känna kräftskivestämmningen. Dåligt dåligt tyckte jag och några. Nu väntar jag bara på j & s kräftskiva kan garantera att den är lika toppenbra som sist ;)


Nu blir det att åka till jobbet. Jobba frukost. Sluta kl 16. Sen ska jag och p till lägenheten och skruva ner en hatthylla. Efter det ska vi åka och sola så vi har lite bränna innan vi åker.


Det var allt för idag, ciao!

Av Evelina - 24 augusti 2007 17:36

Nu kan jag känna mig så där lagom fin. Precis nygjorda gelénaglar som förstärkning på mina egna. Och en fransk manikyr nu till hösten är ju inte heller fel. Att så lite kan göra så mycket ;)

Borde duscha och göra mig klar inför kvällen ska på grillparty hos p´s kompis, ska bli roligt dock blir det en lugn helg för mig eftersom jag ska jobba hela helgen lång och börjar redan kl 07.00 imorgon med frukost.



Om 1 vecka & 1 dag befinner jag mig på Magaluf ;)

Av Evelina - 23 augusti 2007 21:26

 Ännu en dag i skolan, har varit goodie och imorgon är det fredag ;)


Voffsingen Hubert och jag tog en lång promenix i skogen för att plocka lite kantareller. Så medans jag plockade svamp, åt hubert blåbär. Ni förstår,  korsar man dessa raser Amstaff-Boxer-Pinsher får man en överintelligent/aktiv hund, så smart att han plockar ett blåbär var för sig från den lilla busken. Ursöt! Sedan tittade vi mycket varsamt på de levande kräftorna pappsen kom hem med. Ganska äckliga och fula. Gjorde egen lag som vi sedan kokade dem i. Så nu är de illröda. Kräftskiva i helgen,wihooo.

Av Evelina - 22 augusti 2007 12:42

Väskan är alldeles perfekt. Får plats med mina böcker, min laptop och annat som behövs i skolan ;)

Av Evelina - 22 augusti 2007 11:28

Jag som just nu piffar upp mitt vanliga liv med rosa naglar, som jag i för sig stormtrivs med, vill ha det lilla extra nu till hösten faktiskt. För en så länge finns det gott om pengar innan man blir en fattig student. Så på fredag ska jag unna mig själv att gå till en nagelskulptör för att få förstärkning och en fin fransk manikyr. I love it!


Ovido - Quiz & Flashcards