GIK

Alla inlägg under augusti 2007

Av Evelina - 10 augusti 2007 05:54

Efter några dagars letande efter kläder som ska användas nu under festandet lyckades jag hitta en röd-vit klänning från Råh. Jättefin, kommer bli supersnyggt att ha till kvällen! Som vädret ser ut nu blir det nog ingen picknick, men självklart håller jag mina tummar hårt så att vi kan ha våran picknick ikväll.


Nått annat spännane är att jag faktiskt ska sova i min nya lägenhet ikväll för första gången. Allt som finns i rummet är en stor tjock uppblåsbar madrass(som blåses upp automatiskt, supersmidigt) med täcke och kudde och sist men inte minst en liten lampa i fönstret. Så får vi se hur det går ;)



Dagens stoooora plus:

+ Partiiie hela natten

+ Finaste klänningen

+ Och många andra plus

Av Evelina - 8 augusti 2007 09:24

Bara tre dagar kvar, sen är jag äntligen ledig. Augustifesten hela helgen lång, det näst bästa som typ händer på hela året. Massor med uteserveringar och öltält, kan absolut inte bli bättre. Jag tänkte då hålla mig till min absolut päron som jag fick av pappsen för tack som hundvakt ;) Och förövrigt är jag sjukt kär i flaskan, den är så fin. Men färsk ananas måste inhandlas också, för gud så mumsigt det är.


Jag och stinis hoppas på goodie väder för då kan vi ha våran förfestpicknick!wiie

Av Evelina - 7 augusti 2007 10:28

Ledig igår vilket innebar massvis med sol. Jag och e åkte tidigt på förmiddagen till en lite mindre sjö. Solade och badade hela dagen. Picknick hade vi också i badenbaden stolarna. Riktigt härligt. Efter fem timmar i stekande sol visade sig att man hade fått massor med färg. Goodie! På kvällen träffade jag stinis. Mumsade glass och massor med prat.

En bra ledig dag.


Snart blir det mer jobb. Ciao

Av Evelina - 4 augusti 2007 09:26

Nu ska p & jag åka till en liten sjö för att sola och bada. Men om några timmar börjar jag jobba men lite färg hinner jag nog att få ;)


http://simpsonizeme.com/ gå in på den sidan om du inte har något att göra och se vilken simpsons du är.

Av Evelina - 3 augusti 2007 11:39

Blev toppen väder igår, solen värmde och man kände att det verkligen var varmt i luften. Följde med the family på sjön. Lugnt och skönt. Min lilla voffsing Hubert älskar att åka båt och att bada är det bästa han vet. Och titta, han är så himla söt i sin flytväst ;)

Av Evelina - 2 augusti 2007 08:27

Lite bilder sen förra veckan då vi infann oss på Kolmården, på Tropikariet ;)

Av Evelina - 2 augusti 2007 08:03

Vaknar straxt efter fem imorse. Vädret såg då bra ut. Solsken. När man nu steg upp ur sängen inser man att det är mulet. Vart tog sunny vägen? Jag som hade tänkt ligga och sola på båten och ha det trevligt med mina föräldrarna. Ja nu  börjar jag tveka. Men jag ska följa med iaf, för visst är det så att det är bättre väder "utåt" till? ;) Positivaklubben


Kanske hinner jag med en sväng in till lägenheten ikväll. Måste mäta och kolla skåp. Mycket som ska göras, och jag hoppas mest på att målaren kommer i mitten av augusti för då får jag flytta in tidigare!


Det går bra nu.

Av Evelina - 1 augusti 2007 21:31

Det har varit toppen dagar nu ;) Idag fick jag nycklarna till lägenheten, så har mammsen och jag varit och valt ut tapeter- Kommer bli finfint! Sen har vi legat ute några timmar och solat. Blir det bra väder imorgon ska vi åka ut med båten för sol och bad wihoo. Så jag hoppas på fortsatt sol. Nu senare på eftermiddagen åkte jag, p & mina föräldrar till Skänning för att gå på den årliga stoor marknaden. Förvisso är det myckt skräp men det är lite mysigt iaf. Mumsa i oss både det ena & det andra. Brända mandlar & munkar som är alldeles för mumsiga! Och inte tala om de urgoda langosarna...


När vi skulle åka hem runt 20.00 så blev vi stoppade på gamla linköpinsvägen. Ingen utav bilarna fick passera. Det var bilar överallt med stora blinklande skyltar " Bred last" . Över en halv timme fick vi sitta i bilen helt ovetande på vad som skulle dyka upp på vägen, men vi hade vid det laget förståt att det var någor riktigt stort som skulle komma på vägen.

Javisst, sen kom en lastbil med en stor panna. Som var 6,6 m*6,6 m


Nu blir det Linas kvällsbok ;)


Ovido - Quiz & Flashcards